Fosil

Fosil

02. junij 2009

KUMARA ( Cucumis sativus)

Druga imena: Navadna kumara, solatna kumara ali kumarica, murka;
Družina: bučevke (Cucurbitaceae).
Po naravi so hladne,po okusu blage. Hladijo, odžejajo blažijo alergije, pospešujejo odvajanje seča, čistijo kri, so blago odvajalne in znižujejo  raven sladkorja v krvi in povečujejo goste sluzi v telesu. To lahko poslabša težave z dihali. 
Učinkovine: Kumara je bogata z vitamini A, B, C in E ter minerali.; ima veliko kalija, magnezij, kalcij, železo, krom, mangan, baker, cink, flour, in veliko selena, vsebuje tudi inzulinu podobne snovi.
Zdravilne lastnosti: znižuje holesterol v krvi, spodbuja izločanje strupenih snovi iz telesa, izplavljajo sečno kislino, zato izboljšujejo revmo in artritis, uravnava krvni sladkor in razbremenjuje trebušno slinavko, je najimenitnejša hrana za dosego normalnega razmerja med bazičnimi in kislimi snovmi v telesu. Ugodno deluje na ledvice, mehur, črevesje, jetra in žolčnik, odpravljajo ledvičen in žolčne kamne. Je diuretik in zato še posebej primerna za srčne in ledvične bolnike. Njen sok pomaga pri razstrupljanju telesa, ugodno vpliva na tanko črevo, ledvica, pljuča in kožo. Zunanje jih uporabljamo za obloge ali sok v kozmetiki za lepšo kožo in gubice okoli oči. Je učinkovita pomlajevalna zelenjava.
Izvira iz vzhodnega dela Indije in je bila pomemben del prehrane že v antiki, nekateri viri pravijo, da že pred 5000 leti. Njihovo seme so našli v faraonskih grobnicah. Važno je, da so kumare dovolj zrele, ko jih poberemo. Ponavadi ljudje ne prenesejo kumar, ker jih jedo premalo zrele. Plod je zelen, trd in tudi surov užiten. Sestavlja ga 97 % vode in je z 9,7 kcal na 100 gramov zelo reven z kalorijami. Vsebuje

Uporaba v prehrani
Kumare zavzemajo važno mesto v prehrani kot sezonska sveža povrtnina in tudi kot zimska vložena solata. Najboljši so mladi plodovi s še nedozorelimi semeni. Značilno zanje je tudi, da je vsebina bazična, zato uravnoteži prebavne sokove. Uživamo jih presne v solati s čebulo in peteršiljem. Če imamo organsko pridelane kumare, jih ne lupimo, ker je v lupini ogromno E vitamina.
Kisle kumarice s koprom v omaki
Sestavine
: 4 večje kisle kumare, pol žličke česna v prahu, koper, 5 dag masla, 10 dag ostre moke, 2 dl toplega mleka, muškatni orešček, sol, poper.
Postopek: Kisle kumare zelo drobno sesekljamo ali naribamo. V posodi raztopimo maslo in ob mešanju dodamo moko, da se speni. Prilijemo toplo mleko in mešamo tako dolgo, da se zmes nekoliko zgosti. Posolimo, popopramo, začinimo z muškatnim oreščkom in koprom. V pripravljen bešamel vmešamo kumare in česen in postrežemo s krompirjem ali testeninami. (RTV slo)

Vir: Dario Cortese: Zelenjava druga moč naravne hrane
Irena Andrini: Najboljši recepti za presne jedi, 2000
Peter Papuga in Petra Globočnik Papuga: Naša prehrana odsev nas samih, 2007



Ni komentarjev:

Objavite komentar