Fosil

Fosil

04. september 2010

OSTEOPOROZA

Praviloma osebe, ki uživajo preveč beljakovin, pogosteje zbolijo za osteoporozo. Z beljakovinami bogata živili se namreč v telesu pretvorijo v kisline. Telo se težko prilagaja velikim spremembam kislinsko-bazičnega ravnovesja v krvi, zato nevtralizira kisle presnovke z dvema alkalnima agentoma - natrijem in kalcijem. Ko telo porabi svoje zaloge natrija, črpa kalcij iz kosti. Zato velja, bogatejša je hrana z beljakovinami, več kalcija porabimo.

Z beljakovinami bogata hrana vodi v pomanjkanja kalcija. Raven kalcija v telesu je odvisna od številnih dejavnikov.

Navedeni dejavniki zavirajo njegovo kopičenje in izkoriščanje:
• pomanjkanja magnezija
• premajhna telesna aktivnost
• pomanjkanje želodčne kisline
• preveč beljakovin
• preveč stresa
• preveč kave

Kako si lahko pri osteoporozi pomagamo?
• Ne zaužijte več kot 10 g beljakovin na dan.
• Jejte ribe namesto mesa.
• Minerale si zagotovite iz semen in oreščkov, ne pa iz mletih maščob. Zvrhana jedilna žlica zmletih semen na dan vas bo oskrbela z oblico kalcija, magnezija in drugih hranil.
• Vsak dan zaužijte prehransko dopolnilo mineralov, ki vsebuje vsaj 500 mg kalcija, 350 mg magnezija, 400 i.e. vitamina D, 2 mg bora, 10 mg cinka in 1000 mikrogramov vitamina C.
• Bodite telesno dejavni vsak drugi dan, poleg vadbe se vsaj 15 minut sprehajajte.
• Uporabljate mazilo z naravnim progesteronom.

Pomagajte si še z naravanim preparatom Strong bones.

Dr. med. M.E. Platt domneva, da je glavni vzrok osteoporoze pri moških in ženskah prenizka raven hormona progesterona. Trdi, da je magnezij bistveno bolj pomemben kot kalcij, ki ima lahko stranske učinke jemanja kot so otrditev arterij. Dnevni odmerek je okoli 1.000 mg dnevno. Zdravniki pogosto zdravijo z zaviralci kalcija bolezni koronarnih arterij in odpravljajo prenizek krvni tlak. Kalcij pa vzpodbuja izločanje želodčne kisline, kar utegne povzročiti refluksni ezofagitis, to je vnetje sluznice požiralnika zaradi uhajanja želodčne kisline navzgor. Kalcij lahko vzpodbudi nastanek raka prostate ali ledvičnih kamnov. Bistveno bolj pomembno za preventivo osteoporoze je, da imamo v sebi dovolj magnezija, ki bi ga morali jemati 2-3 več kot kalcija. Poleg hormona progesterona, je pomemben za zdrave kosti tudi testosteron in DHEA, ki skrbi za njuno ravnovesje ter vitamin D. Vitamin D ima še druge koristi. je zaviralec ACE in pomaga zniževati visok krvni tlak. Znanstveniki trdijo, da preprečuje gripo, multiplo sklerozo in Alzheimerjevo bolezen. Vitamin K je izjemno pomemben zato, ker omogoča, da kalcij iz žil pride v kosti. Priporočen odmerek je 10.000 mcg K1/K2 na dan.

Kosti krepijo še: mineral bor, sirotkine beljakovine, prolin, kremen, likopen in glutation.

Ni komentarjev:

Objavite komentar