Fosil

Fosil

09. april 2012

DOBRA PREBAVA - TEMELJ ZDRAVJA


Tradicionalna kitajska medicina pripisuje določenim znakom, ki na prvi pogled nimajo povezave z motnjami prebave, opozorilni alarm za naše zdravje. Ti znaki so: šibkost glasu, pretirano potenje, bledica obraza, osiromašena duševna dejavnost, motnje vida, zamašen nos, nepravilno dihanje, zasluzitev pljuč, driska, krvavenje iz črevesja, krvavenje iz maternice, podplutbe ali podkožne krvavitve, ki niso posledica udarca, otekline, mlahave mišice in udi.

Motnje delovanja prebavil so samo začetek najrazličnejših težav, ki so povezane s prehrano. Nekatere od teh težav lahko odpravimo z zdravo prehrano, druge zgolj omilimo. Med take bolezni spadajo tudi take, ki jih klasična medicina tretira kot neozdravljive npr. multiplo sklerozo. Preden se lotimo diete, je morda najbolj pomembno to, da očistimo črevesje. Pomagamo si lahko s preparatom Purex 1 .

Osnova zdrave prehrane:
1. Pri pripravi jedi maščob ne pregrevamo, ampak jih dodamo šele na koncu na krožniku. Uporabljamo hladno stiskano olje: olivno, osatovo, svetlino, boragovo ali laneno olje. Oreščke in semena posipamo zmlete ali zdrobljen po mlačni hrani brez praženja.
2. Jedi solimo in sladkamo na krožniku. Izjema je kruh, polenta in zelenjava, če ne gre drugače.
3. Kuhamo na plinu in ne na elektriki. Izogibamo se mirovalovni pečici in parnemu loncu. Uporabljamo posodo, ki je iz nerjaveče kovine ali emajlirana. Izogibamo se teflonu in aluminiju. Aluminij je dokazano povezan z razvojem Alzheimerjeve bolezni .
4. Pijemo med obroki ali tik pred njimi in ne po obroku zaradi možnega vretja, ki ga lahko sprožimo.
5. Škrob in beljakovine ne sodijo v isti obrok. Prav tako ne mešamo dve vrsti beljakovin v isti obrok. Kot je sir in meso, mleko in meso, stročnice in meso itd. Če delamo izjeme, naj bo razmerje med škrobom in beljakovinami 1: 5 kot je to jušna zakuha npr.
6. Isto vrsto beljakovin ali škroba jemo po dnevu in pol presledka, da lažje določimo vzroke alergij in preprečimo zastoje črevesju.
7. Sveže sadje jemo samo kot samostojen obrok, dve uri po in pred drugi m obrokom. Sadje je najbolje uživati na tešče. Prav tako je najbolje, da ne mešamo sladke in kislega sadja.
8. Ne mešajmo sladke in slane hrane. Sadja in zelenjave.
9. Jejmo manj razhudnikov: krompirja, jajčevcev, paradižnika, paprike.
10. Kot začimbe uporabljajmo sveža in posušena zelišča, namesto vinskega kisa uporabljamo limono (ali jabolčni kis, tega Bizajeva ne omenja)
11. Ne jemo postane hrane, če je le mogoče se izogibajmo zamrznjeni in konzervirani hrani.

Vir: Polona Kresal Bizaj: Narava zdravi s hrano, Brežice: Primus, 2008; 131 str.

Ni komentarjev:

Objavite komentar